Na slici: Chengdu, februara 2025.
Ideja da bi 1,4 milijarde Kineza moglo izazvati zemljotres skočivši u isto vrijeme odavno je opovrgnuti mit, više fantazija nego stvarnost. Šok bi bio moguć, ali potrebna površina bi bila prevelika, a skok nemoguć za sinhronizaciju. Naučni program televizije WDR je čak jednom ovo istražio.
Međutim, ono što e često doživljava u Kini, to su mase ljudi i guste gužve, jer mnogi ljudi imaju istu ideju. Tada brzo postaje “renao”, kako Kinezi kažu – vruće i bučno. Ali to im se dopada posebno tokom proslave Nove godine, kada cijela zemlja ima praznik.
To je najveća masovna migracija na svijetu: ljudi putuju kući, jedu brda knedli, pale petarde, a od trećeg dana pa nadalje stotine miliona se izlaze vani. Na sajmove hramova, na Kineski zid, gdje su saobraćajne gužve, ili, da, pa naravno u kino.
Posebno ove godine mnogi kino operateri su polagali velike nade u praznike. Kineska ekonomija je u krizi, a prihodi filmske industrije pali su za 23 posto u 2024. u odnosu na prethodnu godinu. Vlada je pomogla s popustima na karte. Ali, pravi procvat je došao sa filmom “Ne Zha 2”.
Priča o buntovnom božanstvenom dječaku, čijoj su se prevelikoj figuri divili šetači u Chengduu, zaradila je više od milijardu američkih dolara od početka prikazivanja, 29. januara, pretekavši za samo nekoliko dana svu zapadnjačku konkurenciju i postavši tako najuspješniji animirani film svih vremena. To se dešava kada svi Kinezi rade istu stvar.
(sdz)
(spagos)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen