Velika
izložbena sala obnovljenog Centra za kulturu Mostaru sinoć je bila
premala da primi sve one kojhi su željeli da prisustvuju otvaranju
izložbe akvarela pod nazibom “Nekadašnji Mostar” autora
Miodraga Miličevića, rođenog u Paraćinu, koji je od 1977. do
1990. godine živio i radio u Mostaru.
Pred
očima Mostarki i Mostaraca sinoć je u svoj svojoj ljepoti zablistao
Mostar, koga svi s nostaligijom nosimo u srcu i koji se, nažalost,
više nikad neće vratiti.
Sokaci,
šadrvani, stara zamandaljena avlijska vrata sa halkama, Stari most,
Kriva ćuprija, zelena ljepotica Neretva, džamije, crkve, Prijećka
čaršija, Šemovac, šipci na prozoru i nezaobilazna Habiba
Avdić-Gospođa Greta vratili su nas, makar i na trenutak, u vrijeme
kada je Mostar bio grad svih njegovih stanovnika, kad smo svi bili
raja, zaljubljenici u Neretvu, Velež, pjev štiglića…
U
toj simfoniji boja i linija, protekla je svojevrsna šetnja kroz
Mostar naših snova.
“Zakleo
bih se da je za moj najbolji akvarel bio zaslužan baš onaj maleni
sokak, u kome je bila divna kuća Muje Čišića, u kome smo supruga
i ja proveli prvih šest mjeseci u Mostaru. Kad kažem zaslužan, ne
mislim da je je oslikan motiv upravo iz tog sokaka, mislim, prije
svega, na otmjenu, ali nekako toplu suzdržanost, slatku u tajnovitu
sjenovitost iza zidova i zadamandaljenih kapija, miris tradicije i
besprijekorno čiste starine i, naravno, beskrajnu i nezaustavljivu
svjetlost koja vas onesvješćuje kada nepripremljeni izađete iz
sjenke. Koliko se sjećam, u tom sokaku nema takvog ćpška gdje se
račvaju dvije još uže uličičice, ali pretpostavljam da sam taj
motiv vidio tu negdje u nposrednoj blizini”, kaže Miodrag
Miličević.
Izložbu
je otvorio Senad Suljić, direktor Centra za kulturu Mostar, koji je
za kratko vrijeme, od kako se nalazi na oboj funkciji, učinio da
Centar bude prepoznatljivo mjesto i sastajalište svih ljubitelja
umjetnosti grada na Neretvi i njegovih gostiju.
Fazlija Hebibović
(NovaSloboda.ba)
Fazlija Hebibović
(fotosi: Ajša Šehić Nametak, Emir Krpo, Dragan Koso Gugo, portali)
(spagos)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen