Za naredne dvije fotografije nismo sigurni da ih je fotograf snimio istog dana, ali mislimo da vremenski razmak nije duži od dva-tri dana.
Radi se o fotografijama caffe bara u Sauerwaldovoj ulici – Srednjoj (danas Fejićevoj). Vakufska palata ili dvor, koja je izgrađena 1894. godine na mjestu nekadašnjeg Karadžozbegova mekteba i hana, je u svojoj istoriji korištena u razne namjene. Prostor na spratu se odmah nakon gradnje dvora koristio za vjerske namjene, učionice i slično, dok je u prizemlju poznati austrijski lanac caffe barova i restorana Willomitzer otvorio caffe bar pod nazivom „Zur Stadt Wien“ (Kod grada Beča). Tek mnogo kasnije, Vakufski dvor je poznat po tome što je u njemu bila smještena mostarska opština, jedno vrijeme i Muzička škola, a u novijoj istoriji Modna revija.
Mjesto je bilo atraktivno, odmah nasuprot Karadžozbegovoj džamiji, i kao što vidimo gostiju nije manjkalo – svi stolovi su zauzeti. Na zidu je vidljiva lampa na gaz, što je bitna odrednica vremena nastanka slike – u svakom slučaju prije 1912. godine. Ljeto je što zaključujemo po odjeći kratkih rukava djece koja stoje krajnje desno na prvoj fotografiji, jer ondašnji običaji odijevanja za starije nisu priznavali vrućinu, podrazumijevalo se da svi nose duge rukave, sakoe, uz obavezno zakopčavanje do grla. Na obe slike se vidi kako je tada balkon na zgradi bio drveni, ručno izrezbaren u obliku arabeski. Stolovi ispred caffe bara su ograđeni oleandrima posađenim u staru drvenu burad. Na prvoj slici su uz bačve prislonjena čak tri bicikla, a na drugoj samo jedan, i svi su imali bijele gume.
Od brojnih osoba, daju se primijetiti tri koje se nalaze na obje fotografije. U tročlanoj grupi s lijeve strane prve fotografije nalazi se elegantna dama sa šeširom i suncobranom, dječak u kratkim hlačama i kačketom na glavi, te, brkati (pretpostavljam) „oberkelner“ u svijetlom sakou, s leptir mašnom i bijelom prsluku i pantalonama.
S desne strane te slike, ispred grupe radoznale djece, a pored zadnjeg oleandra nalazi se konobar u crnom dugom sakou, možda i fraku, s bijelom servijetom ispod ruke, koji je nama leđima okrenut. Tu je krajnji desno na prvoj fotografiji kratko ošišani dječak, koji stoji nakrivljene glave i s rukama na bokovima. „Oberkelner“, konobar i ćelavi dječak nalaze se i na drugoj fotografiji. Ovog puta, „oberkelner“ je u centru fotografije, odmah iza njegova lijeva ramena je konobar, a ćelavi dječak je treća osoba brojeći od lijeva te druge slike. Ostalo društvo je šaroliko, ima tu policajaca, oficira, ljudi s obaveznim šeširima na glavama.
Priredili: Ismail Braco Čampara / Tibor Vrančić / Smail Špago
novasloboda.ba
Radi se o fotografijama caffe bara u Sauerwaldovoj ulici – Srednjoj (danas Fejićevoj). Vakufska palata ili dvor, koja je izgrađena 1894. godine na mjestu nekadašnjeg Karadžozbegova mekteba i hana, je u svojoj istoriji korištena u razne namjene. Prostor na spratu se odmah nakon gradnje dvora koristio za vjerske namjene, učionice i slično, dok je u prizemlju poznati austrijski lanac caffe barova i restorana Willomitzer otvorio caffe bar pod nazivom „Zur Stadt Wien“ (Kod grada Beča). Tek mnogo kasnije, Vakufski dvor je poznat po tome što je u njemu bila smještena mostarska opština, jedno vrijeme i Muzička škola, a u novijoj istoriji Modna revija.
Mjesto je bilo atraktivno, odmah nasuprot Karadžozbegovoj džamiji, i kao što vidimo gostiju nije manjkalo – svi stolovi su zauzeti. Na zidu je vidljiva lampa na gaz, što je bitna odrednica vremena nastanka slike – u svakom slučaju prije 1912. godine. Ljeto je što zaključujemo po odjeći kratkih rukava djece koja stoje krajnje desno na prvoj fotografiji, jer ondašnji običaji odijevanja za starije nisu priznavali vrućinu, podrazumijevalo se da svi nose duge rukave, sakoe, uz obavezno zakopčavanje do grla. Na obe slike se vidi kako je tada balkon na zgradi bio drveni, ručno izrezbaren u obliku arabeski. Stolovi ispred caffe bara su ograđeni oleandrima posađenim u staru drvenu burad. Na prvoj slici su uz bačve prislonjena čak tri bicikla, a na drugoj samo jedan, i svi su imali bijele gume.
Od brojnih osoba, daju se primijetiti tri koje se nalaze na obje fotografije. U tročlanoj grupi s lijeve strane prve fotografije nalazi se elegantna dama sa šeširom i suncobranom, dječak u kratkim hlačama i kačketom na glavi, te, brkati (pretpostavljam) „oberkelner“ u svijetlom sakou, s leptir mašnom i bijelom prsluku i pantalonama.
S desne strane te slike, ispred grupe radoznale djece, a pored zadnjeg oleandra nalazi se konobar u crnom dugom sakou, možda i fraku, s bijelom servijetom ispod ruke, koji je nama leđima okrenut. Tu je krajnji desno na prvoj fotografiji kratko ošišani dječak, koji stoji nakrivljene glave i s rukama na bokovima. „Oberkelner“, konobar i ćelavi dječak nalaze se i na drugoj fotografiji. Ovog puta, „oberkelner“ je u centru fotografije, odmah iza njegova lijeva ramena je konobar, a ćelavi dječak je treća osoba brojeći od lijeva te druge slike. Ostalo društvo je šaroliko, ima tu policajaca, oficira, ljudi s obaveznim šeširima na glavama.
Priredili: Ismail Braco Čampara / Tibor Vrančić / Smail Špago
novasloboda.ba
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen