Montag, 31. Juli 2023

Iz stare štampe: Švedski princ u Mostaru, 1937.

 


U listu „Vreme” od 28. jula 1937. godine objavljen je tekst o posjetu švedskog princa Eugena Mostaru. Švedski princ je nakon ručka u hotelu Neretva, razgledao grad, a prilikom njegova posjeta Starom mostu, u njegovu čast, nekoliko kupača je izvelo skok sa Starog mosta.


Švedski princ Eugen u Mostaru.

Mostar, 28. jula. Na svom putu po našoj državi, danas je u 1 čas doputovao u Mostar iz Splita princ Eugen Švedski sa pratnjom, u kojoj su se nalazili grofica Binde i dva gospodina.

Princ Eugen otseo je u poznatom mostarskom hotelu “Neretva”. Za njogov boravak u Mostaru brzo je doznao ceo grad, te su se mnogi iskupili pred hotelom želeći da ga vide.

Po svršenom ručku prins Eugen je primio dopisnika „Vremena” i izložio mu svoje utiske sa puta kroz naše krajeve:

Vrlo dobro sam se osećao u vašoj lepoj domovini, rekao je princ Eugen. Za vreme moga dolaska i boravka primetio sam da je vaš narod vrlo simpatičan i gostoljubiv. Prirodne lepote krajeva, kroz koje sam proputovao sa svojom pratnjom, ostavile su na mene veoma lep utisak, te sam srećan što mi se dala prilikada sve ovo izbliže upoznam.

Posle toga princ Eugen izrazio je želju da razgleda znamenitosti i lepote grada, pa je u društvu dopisnika „Vremena” posetio stari rimski most. Nekoliko kupača doznavši da se princ Eugen nalazi na mostu, izveli su nekoliko lepih skokova sa mosta u vodu, sa visine od nekih 20 metara.”


prilog: hotel Neretva 1937. godine

priredili: Armin Džabirov, Tibor Vrančić, Smail Špago

(NovaSloboda.ba)


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen