Opsesija trgovine na malo je „blizina kupca“. Menadžeri žele da budu „blizu mušterije“, kako se u žargonu kaže, „isporučite im tamo gde jesu“. Čini se da je mantra bila istinita čak i u ranim danima švicarskih veletrgovaca: švicarski reportažni fotograf Theo Frey snimio je ovu scenu u radničkom naselju u Tösstalu, gdje se zaustavio prodajni kombi Migros. Migros je bio pionir mobilnih trgovina, ali ne nužno zato što je želio biti blizak kupcima, već zato što je Gottlieb Duttweiler neumorno usmjeravao svoje poslovanje prema niskim troškovima i efikasnosti. Počeo je 1925. godine u kantonu Cirih sa pet prodajnih kombija koji su prevozili samo nekoliko artikala. Ovo je uštedilo novac na zakupu prodavnice i prodajnom osoblju (plaćao je samo šofera). Čak i nakon otvaranja prvih trgovina, dostavna vozilla su i dalje bila dio koncepta: omogućila su Migrosu da se takmiči s lokalnim trgovcima s niskim cijenama, čak i u malim selima. To je ponekad dovodilo do divljeg meteža i gužve.
Tek 2007. su posljednja dva automobila Migrosa u Gornjem Valaisu prestala sa radom.
Ali motorizovana maloprodaja nije time bila gotova: automobili iz Migrosa (i takođe iz Coop-a) sada isporučuju samo ono što kupac naruči putem interneta - do njegovog kućnog praga. Međutim, sad to košta malo više.
(nzz)
(spagos)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen