Dienstag, 29. Juli 2025

Prije 36 godina – Zadnje „ružno pače“

 


Kada je model predstavljen na Sajmu automobila u Parizu 1949. godine, jedan novinar je samodopadno pitao da li automobil dolazi s otvaračem za konzerve. Citroën 2CV djelovao je toliko idiosinkratično da je, nakon što je u jednom članku nazvan "ružnim pačetom", sada jednostavno bio "2CV". Francuski pjesnik Boris Vian opisao ga je kao "vozni mentalni poremećaj".

Ali uprkos svim ismijavanjima, automobil, koji su razvili dizajner Flaminio Bertoni i inženjer André Lefèbvre, postao je hit. Proizvedeno je više od pet miliona primjeraka automobila s dvocilindričnim bokser motorom. Prvi modeli imali su devet konjskih snaga, ali do kraja je taj broj dosegao 30.

Kada je posljednji primjerak sišao s proizvodne trake u Mangualdeu, Portugal, 27. jula 1990. godine, i oproštio se uz muziku limene muzike, jedna era je završila. 2CV je bio kultni klasik. Za hipije, potrošačke kritičare, za ljude koji nisu zaista željeli voziti automobil. Bio je više od vozila; To je bio način života. Jedna stvar koju ovaj automobil, koji je vjerovatno češće bio prekriven naljepnicama "Bez nuklearne energije" od bilo kojeg drugog, nije bio: ekološki prihvatljiv.

I tako, pored nedostatka sigurnosti, stroži propisi o emisijama doveli su do prestanka njegove proizvodnje. Naravno, još uvijek ih viđamo na cesti (ili u filmovima).

I nekako, to vas uvijek oraspolože.

(welt)

(spagos)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen