Maria Grazia Lombardi se razlikovala od ostalih djevojaka iz Frugarola. Kćerka lokalnog mesara, koju su svi zvali Lella, smatrana je dobro obrazovanom. Međutim, njen izbor karijere bio je čudan njenim tradicionalnim roditeljima: željela je postati vozačica trkaćih automobila. Sa samo 13 godina, već je bila bolji vozač od odraslih stanovnika sela u italijanskoj provinciji Alessandria. Sa 18 godina imala je službenu dozvolu da pritisne papučicu gasa i dostavljala je šunku i salamu u očevom kombiju. Sa 24 godine, kupila je svoj prvi trkaći automobil na tržištu polovnih automobila – poboljšani Fiat 500. To je bio početak izvanredne karijere koja je dostigla historijski vrhunac 27. aprila 1975. godine: „Tigrica iz Alessandrije“, kako su je zvali njeni obožavatelji, takmičila se za volanom Marcha na Velikoj nagradi Španije u Barceloni.
Nakon napuljske baronice Marije Terese de Filippis, koja je startala na Velikoj nagradi Belgije 1958. godine, Lombardi je bila druga žena koja je učestvovala u Velikoj nagradi Formule 1 – i bila je prva i jedina žena koja je završila među prvih šest u utrci Svjetskog prvenstva i tako osvojila bodove.
Ali, ostala je sjeba nad ovom utrkom u Barceloni. Nijemac Rolf Stommelen izletio je sa staze i teško se povrijedio. Pet gledalaca je poginulo. Kada je trka prekinuta, Lombardi je bio na šestom mjestu. Bodovi na Svjetskom prvenstvu su prepolovljeni jer je pređeno manje od 75 posto distance. Lombardi je upisala samo polovinu bodova. Godine 1976. završila je dvanaesta na Velikoj nagradi Austrije. To je bio posljednji put da se žena takmičila u Formuli 1.
Lombardi je nastavila uživati u uspjehu u trkama sportskih automobila. Godine 1979. pobijedila je u šestosatnim utrkama Enna-Pergusa i Vallelunga. Karijeru je završila 1988. godine. Njena bolest (rak) je možda doprinijela toj odluci. Godine 1992. umrla je u 50. godini života u prisustvu svoje partnerke Fiorence.
(welt)
(spagos)

Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen