Vatrogasna sirena ima buku od 120 decibela. To je propis i za električne automobile kod najspektakularnije, najteže, ali i najstarije planinske trke automobila, koja postoji od 1916. godine, u američkoj saveznoj državi Colorado. Tako stanovnici Pikes Peaka, ali, takođe, medvjedi, divlje svinje i krtice, na skoro bešumnoj trci automobila mogu bili upozoreni na opasnost.
Na ovoj trci bio je nastupio Volkswagen sa njegovim 680 KS jakim „I.D.R Pikes Peak“, električnim automobilom, kako bi oborio E-rekord na stazi dugoj 19,99 kilometara, sa 156 krivina i 1440 metara visinskom razlikom, koji je iznosio 8:57,118 minuta.
Stvarni protivnik na trci je vrijeme, sunce, padavine snijega i magla koji se smijenjuju iz minute u minutu, kao i razrijeđeni vazduh na vrhu visokom 4302 metra. To je bio razlog što je dvostruki pobjednik trke u Le Mansu, i četvorostruki pobjednik na Pikes Peak, Roman Dumas, tokom trke dobijao kisik preko njegovog šljema, pri brzini do 145 km/h.
Prolaz kroz cilj pokazao je 7:57,148 minuta. Tako je pred oko 25 hiljada gledalaca dosadašnji rekord oboren za više od mnute, kao i dosadašnji najbolji rezutat samog reli trkača, postavljen 2013. godina, koji je iznosio 8:13,878 minuta.
Podaci o stazi, trci i vozilu
Sa vrha se pruža grandiozni pogled na dolinu i grad Colorado Springs, sa 465 hiljada stanovnika.
Temperatrure na dan trke su bile, u dolini oko 30°C, a na vrhu oko nula stepeni.
Danas je kompletna staza sa srepentinama asfaltirana. Kada je 1987. godine pobijedio Walter Röhrl, legenda rally trka, on je dijelom staze još vozio po šoderu.
Pikes Peak (4303m) pripada Front Range planina Rocky Mountains. Ime je dobila po Zebulon Pikeu, koji je 1806. godine vodio ekspediciju po predjelima južnog Colorada.
Proteklo je samo devet mjeseci od ideje do izgradnje VW I.D.R Pikes Peaka. Vozilo je dugo 5,20, široko 2,35, a visoko 1,20 metara. Zadnje krilo stvara više pritiska nego što je težak sam trkač.
Romain Dums je čovjek sa zemljanih staza. Još 2001. godine je startao na 24 satnoj trci na Le Mansu, a najčešće je vozio Porsche.
Na samom vozilu se nalaze po jedan elektromotor, koji pogoni prednju i zadnju osovinu vozila.
Prilikom svakog kočenja dobija se povratna energija kojom se pune baterije vozila.
(focus)
(NovaSloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen