Ko obuzda svoje strasti, gubi.
Gledajući unatrag, 80-e su bile konačni eksces zapadnjačke nevinosti. Sramežljivi konzumerizam 60-ih i 70-ih pretvorio se u neutemeljeni hedonizam u kojem stvari nisu mogle biti dovoljno divlje, loše i senzualne. Prije točno 40 godina, Ferrari Testarossa predstavljen je u Parizu u noćnom klubu Lido - čuvale su ga dvije visoke, oskudno odjevene plesačice koje su se natjecale sa sjajno uglačanim dvanaestocilindričnim motorom. Dizajn Pininfarine bio je senzacija u to vrijeme; niti jedno serijsko vozilo nikada nije stajalo šire i samouvjerenije na cesti i utjelovljivalo samopouzdanje kulture slobode, koja ubrzo nakon toga više neće postojati, tako nemilosrdno i napadno.
U pop kulturi, Testarossa je započela svoj trijumfalni pohod. Dvije godine kasnije Enzo Ferrari dao je dva crna Testarossa televizijskoj seriji "Miami Vice" jer je smatrao da klon Ferrarija (preuređenje Chevroleta) ne zadovoljava visoke stilske standarde serije. Redatelj Michael Mann prefarbao ih je u bijelo kako bi se lakše vidjeli noću. Uslijedile su bezbrojne epizodne uloge u pop kulturi: Dr. Dre je viđen u jednom, Michael Jordan se vozio jednim na stadion, Diego Maradona se vozio jednim na trening. Svi su znali da iza divlje ljuske postoji meka jezgra: profinjena talijanska visoka kultura u upravljanju, zvuku, ubrzanju, luksuzu.
Činjenica da mit o Ferrariju i danas živi, ima veze s njegovom neukrotivošću duhu vremena. Ferrari je definisao duh vremena, zeitgeist. Osnivač Enzo Ferrari, koji je umro 1988., odbio je prilagoditi se. Bio je to prvi svjetski influencer.
(welt)
(spagos)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen