Dugo vremena ovi ljudi nisu znali ni za
dom ni za granice: Fulani, mitski narod zapadne Afrike. Fotograf
Pascal Maitre je dokumentirao njihov ponos – ali i njihov
neuspjeh.
Ženski izbor: Fulani muškarci se predstavljaju
ženama na Guérewol festivalu u Nigeru. Zatim biraju
najljepše.
Tradicionalni lovci na Dogone u Maliju formirali su
miliciju. Oni se bore protiv Fulana. I danas su vrlo česti
masakri.
Sa maramom i kalašnjikovim: Fulani borci koji su se
pridružili ratnicima. Čovjek protiv čovjeka, ljudi protiv ljudi –
nasilje vlada u Sahelu.
Okićeni patronima i amajlijama:
Bambara milicioneri predstavljaju svoju opremu. Takve jedinice je
osnovala vlada Malija za borbu protiv Fulanija.
Našminkani i
ukrašeni – ovako se muškarci iz Wodaabea, podgrupe Fulanija,
predstavljaju na Guérewol festivalu u Nigeru. Nomadi se ovdje
okupljaju u septembru, na kraju kišne sezone.
Jake boje, duboka
perspektiva
Životinje su više od imovine. One su dio njihove
kulture
Dječak u nomadskom kampu u Beninu. Fulani imaju blizak
odnos sa svojim životinjama.
Porodica Fulani u izbjegličkom
kampu u blizini malijskog grada Sevaréa. U regionu se stalno
ponavljaju napadi na nomade.
Poučavanje kao prije nekoliko
stoljeća: dječak u izbjegličkom kampu u centru Malija uči sure iz
Kurana uz pomoć jedne kamene ploče.
Požar joj je oduzeo sve.
Požar je izbio u kampu u blizini glavnog grada Malija, Bamaka. Više
od 3000 ljudi živi ovdje zajedno na vrlo malom prostoru.
Isključeni
i prezreni - Fulani važe za čudake.
Fulani žive raštrkani po zemljama Sahela, a sukobi su posebno česti u zapadnoj Africi.
Uz temu:
Carstvo Fulani jebilo muslimanska teokracija* Zapadnog Sudana, koja je imala svoj procvat u 19. stoljeću. Fulani, narod nejasnog porijekla, proširio se na istok od Futa Tora u Donjem Senegalu u 14. stoljeću. Do 16. stoljeća osnovali su se u Macini (uzvodno od Niger Benda) i krenuli prema istoku u Hausaland. Neki su se doselili u 19. stoljeću u Adamawu (u sjevernim Kamerunima). Mnogi od Fulana nastavili su pastoralni život; neki su se, osobito u Hausalandu, odrekli nomadskih potraga, nastanili se u postojeće urbane zajednice i preši na Islām.
1790-ih Fulani božanski, Usman dan Fodio (1754–1817), koji je živio u sjevernoj državi Hausa Gobir (sjeveroistočno od Sokoto), svađao se s njegovim vladarima. Optužujući kraljeve Hause da su malo više od pagana, potaknuo je narod Hausa na pobunu. Stanovnici Hausa isu se pridružili palati Fulani, pa je džihad, ili sveti rat, progutao Hausaland i odbio samo istočno carstvo Kanem-Bornu, zahvatilo Adamawu, Nupe i Yorubaland na jugu. Nakon invazije Fulanija u sjeverne provincije Oyo, emirat Ilorin na sjeveroistoku postao je baza iz koje se Islām trebao širiti među jorubama. Usman, koji je bio više učenjak nego državnik, predao je praktično dio istočnog dijela carstva svom sinu Muḥammadu Bellu, koji se nastanio u Sokotu, a zapadni (sa glavnim gradom u Gwanduu) svom bratu Abdullahiju. Sva trojica nastavila su Fulanijevo poricanje Bornua. Carstvo je doseglo vrhunac pod Muhammadom Bellom koji ga je poput Usmana upravljao prema načelima muslimanskog zakona. Propadanje ovog sistema je pomoglo uspostavi britanske vladavine u kasnom 19. stoljeću nad područjima koji su kasnije bili poznati pod nazivom Sjeverna Nigerija.
(thetopknowledge)
*Teokratija je oblik vladavine u kojoj religija ili vjera igraju dominantnu ulogu. U teokratskim društvima je vjerska struktura komplementarna strukturi vlasti ili dominira nad njom. Riječ potiče iz grčkog jezika i doslovno znači „vladavina Boga ”.
(stern)
(NovaSloboda.ba)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen