Samstag, 24. Mai 2014

Rat za kopačke



Večeras je finale proizvođača sportske opreme




Adidas (Real Madrid) protiv Nike (Atletiko Madrid).

U finalu Lige šampiona večeras se sastaju Atletiko i Real. Mi barem tako mislimo. Ali, sa punim pravom možemo reći da večeras na megdan izlazi Nike protiv Adidasa. Večerašnji duel za najznačajniji klupski trofej na svijetu je posao u kome se vrte milijarde. Prije svega radi se o borbi za osvajanje globalnog sportskog tržišta.

Sada se već zna da će čitav ovogodišnji Mundijal biti u znaku do sada najveće i najskuplje borbe između Adidasa i Nike. Već do sada su se ulagali milioni eura da bi asovi poput Messija, Luis Suareza, ili Mesuta Ozila nosili kopačke jedne od ove dvije firme. Za podsjećanje podatak da je samo u vrijeme Mundijala 2010 godine Adidas prodao po milion pkomada dresova Njemačke i Španije.
Na neki način Nike na ovogodišnjem Mundijalu ima prednost domaćeg terena jer  Selecao, selekcija Brazila nosi kompletnu opremu sa malom kukicom, znakom za Nike. Nasuprot tome Adidas, sa njegove poznate tri štrajfne, glavni je isporučioc opreme, sponzor i nosilac licence za Mundijal. Lopta Brazucca je proizvod Adidasa. Sudije, pa čak i dječaci koji ubacuju loptu u teren, nosiće opremu Adidasa. Za nešto ovako Adidas uplaćuje godišnje između 40 i 50 miliona eura na račun svjetske fudbalske organizacije.
Međutim borba za prevlast između ove dvije firme prisutna je stalno. Najveći broj timova iz svjetskog fudbalskog vrha nose na opremi ili kukicu, ili tri štrajfne na svojoj opremi.
Finale lige šampiona je očit primjer za to.

Adidas (Real Madrid) protiv Nike (Atletiko Madrid).

Opremanje jednog tima košta oko 25 milona godišnje. Međutim, to se ne odnosi i na kopačke. Igrači imaju mogućnost da sami ugovaraju čije će kopačke nositi. Najboli igrači imaju individuelne ugovore za kopačke, koji su također teški na milione.

Kao vodeći proizvođač sportske opreme Adidas će u godini svjetskog prvenstva imati prihode koji se procjenjuju na oko dvije milijarde eura. Rekord. Nike će istovremeno imati prihode od oko 1,4 milijarde eura, ali najavljuju i svoju prevlast u oblasti sportske obuće, jer tu trenutno imaju bolju prodaju od Adidasa, što je rezultat agresivnije prodajne politike u zadnjje vrijeme. Adidas je prije kratkog vremena na tržište izašao sa novi modelom kopačke, ali je to isto učinio i Nike. Novi modeli kopačka sa svim prednostima, ili manama, koje jedan obični fudbaler amater jedva i primjećuje, u odnosu na prethodne, ili tradicionlne modele. Ponekad je u pitanju samo dizajn.
Pregled kopačka na večerašnjem finalu, i pregled opreme pojedinih reprezentacija učesnica Mundijala, u prilogu.

(izvor:SDZ)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen