Večeras je finale proizvođača sportske opreme
Adidas (Real Madrid) protiv Nike (Atletiko Madrid).
U finalu Lige šampiona večeras se sastaju Atletiko
i Real. Mi barem tako mislimo. Ali, sa punim pravom možemo reći da večeras na
megdan izlazi Nike protiv Adidasa. Večerašnji duel za najznačajniji klupski trofej
na svijetu je posao u kome se vrte milijarde. Prije svega radi se o borbi za
osvajanje globalnog sportskog tržišta.
Sada se već zna
da će čitav ovogodišnji Mundijal biti u znaku do sada najveće i najskuplje
borbe između Adidasa i Nike. Već do sada su se ulagali milioni eura da bi asovi
poput Messija, Luis Suareza, ili Mesuta Ozila nosili kopačke jedne od ove dvije
firme. Za podsjećanje podatak da je samo u vrijeme Mundijala 2010 godine Adidas
prodao po milion pkomada dresova Njemačke i Španije.
Na neki način
Nike na ovogodišnjem Mundijalu ima prednost domaćeg terena jer Selecao, selekcija Brazila nosi kompletnu
opremu sa malom kukicom, znakom za Nike. Nasuprot tome Adidas, sa njegove
poznate tri štrajfne, glavni je isporučioc opreme, sponzor i nosilac licence za
Mundijal. Lopta Brazucca je proizvod Adidasa. Sudije, pa čak i dječaci koji
ubacuju loptu u teren, nosiće opremu Adidasa. Za nešto ovako Adidas uplaćuje
godišnje između 40 i 50 miliona eura na račun svjetske fudbalske organizacije.
Međutim borba za
prevlast između ove dvije firme prisutna je stalno. Najveći broj timova iz
svjetskog fudbalskog vrha nose na opremi ili kukicu, ili tri štrajfne na svojoj
opremi.
Finale lige
šampiona je očit primjer za to.
Adidas (Real Madrid) protiv Nike (Atletiko Madrid).
Opremanje jednog
tima košta oko 25 milona godišnje. Međutim, to se ne odnosi i na kopačke. Igrači imaju mogućnost da sami ugovaraju čije će
kopačke nositi. Najboli igrači imaju individuelne ugovore za kopačke, koji su
također teški na milione.
Kao vodeći
proizvođač sportske opreme Adidas će u godini svjetskog prvenstva imati prihode
koji se procjenjuju na oko dvije milijarde eura. Rekord. Nike će istovremeno
imati prihode od oko 1,4 milijarde eura, ali najavljuju i svoju prevlast u
oblasti sportske obuće, jer tu trenutno imaju bolju prodaju od Adidasa, što je
rezultat agresivnije prodajne politike u zadnjje vrijeme. Adidas je prije
kratkog vremena na tržište izašao sa novi modelom kopačke, ali je to isto učinio
i Nike. Novi modeli kopačka sa svim prednostima, ili manama, koje jedan obični fudbaler
amater jedva i primjećuje, u odnosu na prethodne, ili tradicionlne modele.
Ponekad je u pitanju samo dizajn.
Pregled kopačka
na večerašnjem finalu, i pregled opreme pojedinih reprezentacija učesnica Mundijala,
u prilogu.
(izvor:SDZ)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen