Yahoo, Lycos, AltaVista – to su bile velike kompanije koje su sredinom 1990-ih podijelile posao pretraživanja interneta između sebe. To nije spriječilo Larry Pagea (desno) i Sergey Brina, dva 24-godišnja studenta doktorskih studija informatike sa Univerziteta Stanford u Sjedinjenim Državama, da razviju vlastiti algoritam za pretraživanje interneta.
“PageRank”, koji ne samo da procjenjuje učestalost traženog pojma, već i broj linkova i njihov kvalitet, postao je kamen temeljac jedne od najmoćnijih kompanija u digitalnom dobu: Googlea.
15 septembra 1997. Page i Brin su registrovali domenu “google.com”. Fotografija prikazuje prvu početnu stranicu.
Kada je novi pretraživač zvanično pokrenut godinu dana kasnije, ne samo da je revolucionirao upotrebu interneta, već je i mnogim jezicima dao novi glagol, „guglati“.
Sa globalnim tržišnim udjelom od više od 80 posto, Google je sada daleko najvažniji pretraživač na svijetu. Ali grupa može učiniti mnogo više: slati e-poštu, pronalaziti rute, prevoditi tekstove - i sa skoro 2.000 milijardi američkih dolara, četvrta je najvrijednija kompanija na svijetu po tržišnoj kapitalizaciji.
Ali algoritam krije opasnosti. Google se trenutno suočava sa još jednom tužbom američkog Ministarstva pravde. Optužba je za monopolski položaj na tržištu online oglašavanja. Stručnjaci kažu da bi proces mogao dovesti do raspada kompanije.
(welt)
(spagos)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen