Na dan 18. oktobra 1955. godine, s proizvodne trake u Kragujevcu, sišao je prvi od 923.487 automobila "Zastave 750", simbola SFR Jugoslavije. Najzaslužniji za ovaj poduhvat bio je Prvoslav Raković, legendarni direktor Zastave. U razdoblju od 30 godina (1955-1985) proizvedeno je 923.487 primjeraka Zastave 750, objavile su Nezavisne novine navodeći kako je Fićo motorizirao tadašnju Jugoslaviju i postao statusni simbol domaćinstva. Iako je mogao razviti samo 110 km na sat, njime se putovalo na ljetovanje i u inozemstvo a jedno vrijeme, bio je treći najprodavaniji automobil u Europi, iza Bube i Citroena 2cv. Snaga motora bila je od 23 do 27 konjskih snaga.
Osim u službi građana, bio je i u službi policije, domova zdravlja i pošte.
Starije generacije su obuku za vožnju i polaganje vozačkog ispita obavljele u fići, prva kupljeni automobiloi, bili su fiće. Sa fićom se stizalo na more, pa i do Trsta. Iako je bio službeno upisan kao automobil za 4 osobe, čest slučaj je bio da se u fići nalazilo 5 i više osoba.
Vlasnici neobičnog rekorda bivše Jugoslavije au 26 travničkih maturanata, iz 1969. godine, koliko ih se tada uguralo se u Fiću i kao nagradu osvojili osvojili novog Fiću, kojeg su poklonili profesoru, a on onda prodao svog starog fiću, i finansirao njihov odlazak na ekskurziju u Dubrovnik. Naravno tada nije ni postajala Guinnessova knjiga rekorda, a da jeste, sigurno bi bili zapisani u nju.
O fići, na ovom mjestu pišemo u povodu njegovog rođendana, i pobudimo uspomene na vožnje u fići, u nekim drugim vremenima.
Iako se više ne proizvodi punih 39 godina, na ulicama se još uvijek mogu susresti, pojedini dobro očuvani primjerci, a jedan od njih je svakako i mostarski fićo sa natpisom "Velež Mostar", koji se provoza ulicama Mostara u vrijeme odigravanja Veležovih domaćih utakmica.
spagosmail: Priča o Fići – Prije 65 godina proizveden prvi Fićo
(spagos)
Keine Kommentare:
Kommentar veröffentlichen