Freitag, 25. Oktober 2024

Akrobacija oko najvišeg željezničkog mosta u Evropi

 





Most iznad Male rijeke nalazi se u Crnoj Gori.

Češki akrobatski tim Flying Bulls ušao je u historiju zrakoplovstva tako što je prvi u svijetu izveo obrnuti grupni loop oko mosta Mala Rijeka u Crnoj Gori. Riječ je o najvišem željezničkom mostu u Evropi, a ovim značajnim podvigom je tim u sjajnom stilu zaključio ovogodišnju sezonu.

Piloti su izveli obrnuti loop (obrnuta petlja) s čak četiri aviona, koji su letjeli u dijamantnoj formaciji, tako što su proletjeli naopako kroz strmi kanjon ispod mosta Mala Rijeka dugog 500 metara. I dok je obrnuti let uobičajen element u akrobatskim rutinama, izvesti ga u tako skučenom prostoru uz dodatni pritisak negativne G-sile rijedak je i vrlo izazovan podvig.

"Ovakav potez se rijetko izvodi čak i na otvorenom nebu. Uraditi to u kanjonu je nešto što dosad nije pokušano", rekao je vođa tima Stanislav Čejka.

Četveročlana ekipa, koju čine pomenuti Stanislav Čejka (vođa tima), Jan Tvrdik (desno krilo), Jan Rudzinskyj (lijevo krilo) i Martin Špaček (slot), poletjela je s crnogorskog Aerodroma Nikšić prije nego je stigla do mosta. Manevar je zahtijevao preciznu koordinaciju i tajming, a piloti su morali pratiti svaki pokret vođe dok je prolazio pored neravnih litica i letio nekoliko metara od visoke strukture.

Vještine tima su bile evidentne, jer je čak i najmanja greška mogla dovesti do katastrofe u tako nemilosrdnom okruženju.

"Morali smo zaboraviti sve, stijene, most...i samo se fokusirati na praćenje Stanislava", izjavio je Tvrdik.

Ovom fenomenalnom podvigu su prethodili mjeseci pažljivog planiranja. Tehnički zahtjevi letenja u formaciji, praćeni psihološkim izazovima leta u tako opasnom okruženju, značili su da piloti moraju procijeniti rizik i biti spremni na sve. Masivni betonski stubovi i grubi teren učinili su zadatak još kompleksnijim, a prostora za grešku jednostavno nije bilo.

"Stjenovit teren i činjenica da je pravolinijski prilaz bio moguć samo s jedne strane, činili su ovaj let izuzetno složenim, posebno u formaciji", objasnio je Čejka.

Prethodno je češki akrobatski tim Flying Bulls izviđao nekoliko lokacija u Češkoj Republici za ovaj projekt, ali blizina visokonaponskih žica je predstavljala prevelik rizik, tako da su morali potražiti lokaciju izvan svoje zemlje. Crnogorski most Mala Rijeka se pokazao kao idealno okruženje, jer je riječ o udaljenoj, visokoj strukturi smještenoj u dramatičnom pejzažu, a tu je i duboki kanjon koji predstavlja veliki test za vještine pilota.

Iako su planirali uključiti dodatne akrobatske elemente poput "double mirror" prolaza ispod mosta, kada se jedan avion rotira dok drugi oponaša njegovo kretanje i stvara simetričan te vizuelno upečatljiv efekt u zraku, vremenski uslovi tog dana su ipak ograničili mogućnosti.

Nakon brojnih osvojenih titula i postavljenih rekorda, akrobatski tim Flying Bulls nastavlja pomicati granice letenja u formaciji. Ovaj najnoviji podvig, koji je ujedno i prvi u svijetu, dodan je na njihovu dugu listu postignuća te je ojačao njihovu reputaciju jednog od najboljih akrobatskih timova na planeti.

Zahvaljujući njihovoj nemilosrdnoj potrazi za izvrsnošću, oni su spremni da pomjere granice performansi u zraku još dalje. Nebo za njih nije granica, nego samo početak.

(klix)

više fotografija na linku:

Red Bullov akrobatski avio tim izveo prvi ikada obrnuti loop oko najvišeg željezničkog mosta u Evropi

-:-



Most iznad Male rijeke je željeznički most na pruzi Beograd – Bar, 20-ak km sjeverno od Podgorice, prema Kolašinu. Trenutačno je najviši željeznički most u Europi i drugi u svijetu. Dužina mosta je 498,8 m, a visina 200 m. Radovi na izgradnji su trajali 4 godine, od 1969. do 1973. U stubove je ugrađeno 23.000 m3 betona, a čelična konstrukcija je težine 25.000 tona.

Most je od nastanka pa do 2001. godine, kada je izgrađen željeznički most preko rijeke Beipan u Kini, bio najviši željeznički most na svijetu. Na drugom mjestu će biti do završetka izgradnje željezničkog mosta preko rijeke Chenab u Indiji (2015. godine). Ipak će ostati najviši željeznički vijadukt na svijetu obzirom na to da su mostovi u Kini i Indiji lučni.

(wiki)

(spagos)



Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen