Montag, 3. März 2014

Znanje je moć



Široke narodne mase važno je pridobiti da daju svoj glas na izborima, a kad se neko dočepa vlasti, onda uključuje sve moguće resurse, kako bi manipulirao i što duže ostao na vlasti i izvukao što više u svoju korist. 



Noam Chomsky - Deset strategija manipulacije javnosti

Na osnovu rada jednog od najutjecajnijih svjetskih intelektualaca, američkog pisca Noama Chomskog, donosimo vam spisak deset strategija manipulacije javnosti, čisto da se nađe- jer znanje je jedina moć!

  1. PREUSMJERAVANJE PAŽNJE

    Pažnju preusmjeravati sa važnih  problema na nevažne.
    Prezaposliti ljude poplavom nebitnih informacija, da ljudi ne bi imali vremena razmišljati i steći osnovna saznanja u razumijevanju sistema.

    2. STVARANJE PROBLEMA

    Ta metoda se naziva i “problem-reakcija-rješenje”. Treba stvoriti problem, da bi dio ljudi reagirao na njega. Na primjer: izazvati i prenositi strah s namjerom, da ljudi lakše prihvate ograničavanje slobode, ekonomsku krizu ili da bi se opravdalo rušenje socijalne komponente sistema.

    3. POSTUPNOST PROMJENA

    Da bi ljudi pristali na neku neprihvatljivu mjeru, uvoditi je postepeno, “na kašičicu”, mjesecima i godinama. Promjene, koje bi mogle izazvati otpor ako bi bile izvedene naglo i u kratkom vremenskom roku, bit će provedene politikom malih koraka. Sistemi se tako vremenom mijenjaju, a da to ne budi svijest o promjenama.

    4. ODLAGANJE

    Još jedan način za pripremanje ljudi na nepopularne promjene je, da ih se najavljuje mnogo ranije, tj. unaprijed. Ljudi tako ne osjete odjednom svu težinu promjena, jer se prethodno privikavaju na samu ideje o promjeni. Osim toga i “zajednička nada u bolju budućnost” olakšava njihovo prihvatanje.

    5. UPOTREBA DJEČJEG JEZIKA

    Kada se odraslima obraća kao kada se govori djeci, postižemo dva korisna učinka: ljudi potiskuju svoju kritičku svijest i poruka ima snažnije djelovanje. Taj sugestivni mehanizam u velikoj mjeri se koristi i prilikom reklamiranja.

    6. BUĐENJE EMOCIJA

    Zloupotreba emocija je klasična tehnika, koja se koristi u izazivanju kratkog spoja prilikom razumnog prosuđivanja. Kritičku svijest zamjenjuju emotivni impulsi (bijes, strah, itd.). Upotreba emotivnog registra omogućava pristup nesvjesnom pa je kasnije moguće na tom nivou sprovesti ideje, želje, brige, bojazni ili prinudu, ili pak izazvati određena ponašanja.

    7. NEZNANJE

    Siromašnijim slojevima treba onemogućiti pristup mehanizmima razumijevanja manipulacije njihovim pristankom. Kvaliteta obrazovanja nižih društvenih slojeva treba biti što slabija ili ispod prosjeka, da bi ponor između obrazovanja viših i nižih slojeva ostao nepremostiv.

    8. VELIČANJE GLUPOSTI

    Ljude treba poticati u prihvaćanju prosječnosti. Potrebno je uvjeriti ljude da je "IN" i poželjno biti glup, vulgaran i neuk. Istovremeno treba izazivati otpor prema kulturi i nauci.

    9. STVARANJE OS
    ЈEĆAJA KRIVICE

    Treba uvjeriti svakog pojedinca da je samo i isključivo on odgovoran za vlastitu nesreću zbog oskudnog znanja, ograničenih sposobnosti ili nedovoljnog truda. Tako nesiguran i potcijenjen pojedinac, opterećen osjećajem krivice, odustat će od traženja pravih uzroka svojeg položaja i pobune.


    10. ZLOUPOTREBA ZNANJA

    Brz razvoj nauke stvara rastuću provaliju između znanja javnosti i onih koji ga posjeduju i koriste - vladajuće elite.

(Objavljeno na najmanje deset portala)

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen